Působnost v oblasti samosprávy
- administrativa a sekretariát starosty, místostarosty a tajemníka
- evidence právních předpisů, tvorba obecně závazných vyhlášek a nařízení města
- smluvní vztahy + centrální evidence smluvních vztahů
- personalistika
- administrativa spojená se zasedáními Zastupitelstva a Rady města
- zahraniční vztahy
- vymáhání pohledávek (ve spolupráci s finančním odborem)
- hlášení městským rozhlasem
- žádosti, stížnosti a podněty občanů
- organizačně zabezpečuje bezplatné odborné praxe studentů škol na městském úřadě
- sociální služby, zejména v oblasti sociálního poradenství, terénní sociální práce, apod.
- vedení komise pro občanské záležitosti (vítání občánků, významná jubilea, výročí svateb)
- příprava a zpracování žádostí o dotace z různých zdrojů (kraj, ministerstva, operační programy EU, fondy, nadace, a jiné); zpracování vyúčtování a závěrečných zpráv k poskytnutým dotacím
- zajištění voleb
- Opatrovnictví zletilých občanů, kteří byli omezeni, nebo zbaveni způsobilosti k právním úkonům
- Ustanovení zvláštního příjemce důchodu v případě, kdy oprávněný, tj. důchodce, není schopen vzhledem ke svému nepříznivému zdravotnímu stavu přebírat důchod a hospodařit s ním
- aktualizace internetových stránek města
- zpracování podkladů pro Zpravodaj Benátecka
- spisová služba a předarchivní péče o dokumenty, příprava skartačního řízení
- obsluha telefonní ústředny
- poskytování informací a tiskopisů občanům
- vedení knihovny úřadu
- evidence přijatých faktur
- evidence pošty pro osoby s trv. pobytem Zámek 49
- evidence docházky
- objednávky a evidence vzdělávacích akcí pro zaměstnance
- zveřejňování informací na úředních deskách
- vedení skladu kancelářských potřeb
- evidence ztrát a nálezů
Působnost v oblasti přenesené působnosti pověřeného úřadu
- přestupková agenda spojená s přestupkovou komisí
- spolupráce s Policií ČR, soudy a dalšími orgány státní správy, podání zpráv, vypracování posudků
- poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- vydávání rybářských lístků
- výkon státní správy na úseku matriky - vyřizování žádostí o uzavření manželství, žádostí pro církevní sňatky, zápisy do matričních knih, vydávání oddacích listů, rodných listů, úmrtních listů, zápisy do zvláštní matriky, určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů, změny jména a příjmení, apod.
- matriční úřad vede matriční knihy pro svůj správní obvod
- ověřování (vidimace a legalizace)
- evidence obyvatel – vedení evidence obyvatel, zajišťování změn trvalého pobytu, správa registru adres, poskytování údajů z informačního systému evidence obyvatel, vedení správních řízení na zrušení údajů o trvalém pobytu, vedení a aktualizování seznamu voličů, nahlašování doručovacích adres, zprostředkování kontaktu, roční statistika