Působnost v oblasti samosprávy
- administrativa a sekretariát starosty, místostarosty a tajemníka
- evidence právních předpisů, tvorba obecně závazných vyhlášek a nařízení města
- smluvní vztahy + centrální evidence smluvních vztahů
- personalistika
- administrativa spojená se zasedáními Zastupitelstva a Rady města
- zahraniční vztahy
- vymáhání pohledávek (ve spolupráci s finančním odborem)
- hlášení městským rozhlasem
- žádosti, stížnosti a podněty občanů
- organizačně zabezpečuje bezplatné odborné praxe studentů škol na městském úřadě
- sociální služby, zejména v oblasti sociálního poradenství, terénní sociální práce, apod.
- vedení komise pro občanské záležitosti (vítání občánků, významná jubilea, výročí svateb)
- příprava a zpracování žádostí o dotace z různých zdrojů (kraj, ministerstva, operační programy EU, fondy, nadace, a jiné); zpracování vyúčtování a závěrečných zpráv k poskytnutým dotacím
- zajištění voleb
- Opatrovnictví zletilých občanů, kteří byli omezeni, nebo zbaveni způsobilosti k právním úkonům
- Ustanovení zvláštního příjemce důchodu v případě, kdy oprávněný, tj. důchodce, není schopen vzhledem ke svému nepříznivému zdravotnímu stavu přebírat důchod a hospodařit s ním
Působnost v oblasti přenesené působnosti pověřeného úřadu
- přestupková agenda spojená s přestupkovou komisí
- spolupráce s Policií ČR, soudy a dalšími orgány státní správy, podání zpráv, vypracování posudků
- poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím